Studentai virtualioje erdvėje atkurs tarpukario Kauną

Kaune duris atvėrė nauja moderni laboratorija, kurioje studentai ėmėsi  virtualioje erdvėje atkurti visą tarpukario Kauno senamiestį bei rekonstruoti  įspūdingus laikinosios sostinės fortų pabūklus.

pav1

VDU Kauno botanikos sode Augalų žavadienio dalyvius pakerėjo ant Godlevskio rūmų sienų demonstruota vaizdo instaliacija

Gegužės mėnesį atsidariusi Vytauto Didžiojo universiteto Informatikos fakulteto  Multimedijos laboratorija studentams suteikia galimybę naudotis multimedijos  technologijomis, atlikti tyrimus, kurti instaliacijas, pasinerti į virtualios ir  išplėstinės realybės kūrimo virtuvę. Moderni techninė įranga studentams leidžia  kurti videofilmus naudojant judesio fiksavimo (angl. motion capture)  technologiją, animatroniką ir daug kitų vizualinių bei specialiųjų efektų.

pav2

Studentai įrangą naudoja mokydamiesi multimedijos studijų dalykų, kurie integruoja informatikos ir menų sričių žinias bei įgūdžius

Pasak multimedijos ir interneto technologijų studijų programos vadovo prof. Tomo  Krilavičiaus, laboratorijoje įdiegta įranga mokymąsi perkelia į aukštesnį  lygmenį. Studentai įrangą naudoja mokydamiesi multimedijos studijų dalykų, kurie  integruoja informatikos ir menų sričių žinias bei įgūdžius. Laboratorija įrengta  taip, kad kiekvienoje darbo vietoje galima kurti atskirą multimedijos produkto  elementą: garsą, piešinį, trimatį modelį, vaizdo projekcijas ir t. t.  Specializuota  įranga leidžia pritaikyti trimačius objektus įvairiems  tikslams – analizei, žaidimams, architektūrai.

Studentai įrangą naudoja mokydamiesi multimedijos studijų dalykų, kurie integruoja informatikos ir menų sričių žinias bei įgūdžius

3D skaitytuvai ir spausdintuvai, apšvietimo technika, įranga virtualios  realybės uždaviniams, judesio fiksavimui, muzikai, garso takeliams montuoti,  moderni vaizdo filmavimo, fotografavimo technika – visa tai studentai pritaiko  kurdami unikalius projektus, derindami įvairias multimedijos priemones ir  realiai išbandydami naujausias technologijas praktikoje.

Multimedijos laboratorijos vadovo Egidijaus Vaškevičiaus teigimu, čia jau  dirbama prie įvairių naujų projektų, bendradarbiaujama su Kauno muziejais,  rengiami unikalūs studentų darbai.

„Prieš kelerius metus, turėdami senesnę įrangą, bendraudami su Kauno pilies  muziejininkais sukūrėme trimatę virtualią pilies rekonstrukciją, kuri vaizdo  klipo pavidalu jau demonstruojama pačioje pilyje. Kaip žinia, pilis buvo  visiškai sugriauta, o tokią, kokia ji buvo, galime atkurti tik pagal kasinėjimų  liekanas, istorikų vizijas, grįstas užuominomis įvairiuose istoriniuose  šaltiniuose. Šiandien tas vizijas galime atkurti trimačiu vaizdu, parodyti  ekrane – ir tai ne tik patrauklus filmukas turistams bei muziejaus lankytojams,  bet ir puiki medžiaga tolimesniems istoriniams tyrinėjimams, leidžianti  konstruktyviau pritaikyti naujas istorinių žinių detales“, – paaiškino E.  Vaškevičius.

Vienas naujausių laboratorijoje vykdomų projektų taip pat susijęs su istorija  – čia konstruojami  Kauno fortuose buvusių patrankų modeliai: tiek  virtualūs, tiek atspausdinti 3D spausdintuvu. Nors dauguma eksponatų neišliko ir  laboratorijai pateikti tik jų fragmentai, nuolaužos, tačiau kartu su studentais  jau rengiama įspūdinga šių senovinių karybos pabūklų virtuali  rekonstrukcija.

Kauno fortuose buvusių patrankų modelis

Multimedija besidomintys studentai entuziastingai ėmėsi idėjos virtualioje  erdvėje atkurti tarpukario Kauno senamiestį. Šiuo projektu tikimasi sukurti  galimybę pasivaikščioti po Rotušės aikštę – tokią, kokia ji buvo 1935-aisiais.  Modeliuojamos trimatės anuometinio Kauno erdvės, žmonės, namai.

Pasak multimedijos ir interneto technologijų studijų programos vadovo prof. Tomo Krilavičiaus, laboratorijoje įdiegta įranga mokymąsi perkelia į aukštesnį lygmenį

„Rotušė tuo metu dar buvo neperstatyta, be šiandieninių paradinių vartų,  medžiai aplinkui – visai maži. Po senamiestį važinės to laikotarpio  automobiliai, mėginsime maksimaliai tiksliai atkurti tuometinį vaizdą. Labai  norėjosi, kad virtualiomis tarpukario Kauno gatvėmis kaukšėtų ir konkė (arklio traukiamas tramvajus), bet sužinojome, kad 1935 m. jos mieste jau  nebebuvo. Galbūt ji atgis kuriame nors tolimesniame mūsų projekte?“, – vylėsi E.  Vaškevičius.

Kompiuterinių žaidimų gerbėjus tikimasi sudominti laboratorijoje kartu su  psichologais atliekamu tyrimu, kuriame nustatinėjama žmogaus reakcija į stresą.  Tam naudojami specialūs davikliai, leidžiantys tirti žmogaus būsenas, atspėti jo  emocijas. Jie gali būti naudojami ir virtualių žaidimų kūrimui – stebint, kaip  tam tikri žaidimo elementai veikia žmogų.

Nors laboratorija atnaujinta visai neseniai, čia jau užsimezgė ne viena  iniciatyva: gegužės mėnesį VDU Menų fakulteto galerijoje „101“ savo darbus  demonstravo animacijos ir kūrybinės multimedijos trečiakursiai, o VDU Kauno  botanikos sode Augalų žavadienio dalyvius pakerėjo ant Godlevskio rūmų sienų  demonstruota vaizdo instaliacija: visas pastatas 15 minučių skleidėsi gėlėmis,  plasnojo drugeliais.

Šie projektai studentams nėra tik malonus laisvalaikio žaidimas, šiek tiek  susijęs su mokslais – tai kartu ir mokymasis kurti rinkai aktualius produktus:  pavyzdžiui, kūrybinės multimedijos pagrindų kursus lankantys studentai skatinami  kurti projektus animacijos, vaizdo klipų gamybos, papildytos realybės  srityse.