Trečioji projekto „EduGame“ stažuotė Kaune: žingsnis į pažangų mokytojų rengimą
2025 m. gegužės 5–9 d. Kaune surengta trečioji tarptautinė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) koordinuojamo tarptautinio projekto „Kūrybiškumą ir socialinę įtrauktį skatinantys rimti žaidimai mokytojų rengime“ (EduGame – Serious Games for Creativity and Social Cohesion in Teacher Education) stažuotė. Ši „Erasmus+“ iniciatyva subūrė švietimo ekspertus iš Lietuvos, Ispanijos, Italijos, Albanijos, Bosnijos ir Hercegovinos bei Tuniso, siekiant bendradarbiauti integruojant žaidybinimą ir mokymąsi žaidžiant (angl. Game-Based Learning) į mokytojų rengimą.
Stažuotės programa:
1 diena – gegužės 5 d.: gilinamasi į mokymąsi žaidžiant ir edukacinius pabėgimo kambarius
Stažuotė prasidėjo VDU Švietimo akademijoje, kur buvo pristatyti mokymų tikslai. Dalyviai dalyvavo dvejose praktinėse dirbtuvėse apie edukacinius pabėgimo kambarius, kurias vedė ekspertai iš Tuniso. Šios sesijos atskleidė, kaip įtraukiantys pabėgimo kambarių scenarijai gali stiprinti motyvaciją, bendradarbiavimą ir kritinį mąstymą aukštojo mokslo aplinkoje. Taip pat vyko Italijos atstovų pristatymas apie žaidybinimo pavyzdžius aukštajame moksle.
2 diena – gegužės 6 d.: mokymosi žaidžiant ir vertinimo metodų gilinimas
Antrąją dieną stažuotė tęsėsi VDU Švietimo akademijoje. Vyko pristatymas „Mokymasis žaidžiant istorijoje: praktinės užduotys būsimiems pedagogams“, kuriame buvo pateikti įtraukiantys, disciplinai pritaikyti žaidybinimo pavyzdžiai. Vėliau vyko albanų ekspertų vedamos praktinės dirbtuvės, Tuniso atstovas pristatė „Slaptą vertinimą rimtuosiuose žaidimuose“ (angl. Stealth Assessment in Serious Games), kuriame buvo aptarti inovatyvūs vertinimo metodai žaidimų metu. Dieną užbaigė sesija apie žaidybinimo taikymą literatūros analizėje, parodant jo galimybes gilinti įsitraukimą literatūros studijose.
3 diena – gegužės 7 d.: praktinių mokymo inovacijų kūrimas naudojant dirbtinį intelektą ir žaidybinimą
Trečiąją dieną veiklos persikėlė į VDU Informatikos fakultetą. Čia Ispanijos atstovas vedė sesiją apie dirbtinio intelekto užklausų inžineriją (angl. Prompt Engineering) DI pagrindu veikiančiuose edukaciniuose žaidimuose ir interaktyviame mokyme. Dalyviai buvo supažindinti su didžiaisiais kalbos modeliais ir multimodaliu bei praktiniu DI taikymu, tokiu kaip vaidmens ar personažo suteikimo metodas (angl. Role Prompting). Vėliau dalyviai dirbo grupėse pagal mokomąją sritį (kalbos, istorija, STEM), kur kūrė AI paremtus edukacinius prototipus. Taip pat vyko šiuolaikinių pedagoginių metodų taikymo mokymuose žaidžiant dirbtuvės, kurias vedė ekspertai iš VDU, Bosnijos ir Hercegovinos bei kitų partnerių šalių universitetų. Dienos pabaigoje buvo aptartas pasiruošimas artėjančiai vasaros mokyklai.
4 diena – gegužės 8 d.: žaidybinių mokymosi medžiagų modeliavimas
Veiklos tęsiamos VDU Informatikos fakultete. Diena pradėta sesija „Žaidybinės aplinkos ir virtualūs personažai“ (Iveta Intaitė), kurioje nagrinėta, kaip virtualūs elementai gali padidinti mokymosi įsitraukimą. Vėliau vykusioje praktinėje dirbtuvėje dalyviai taikė šias žinias praktiškai. Popiet vyko dirbtuvės apie IT technologijas STEAM veiklose, kurias pristatė VDU STEAM didaktikos centro vadovė doc. dr. Judita Žukauskienė ir Informatikos fakulteto Multimedijų laboratorijos vadovas dr. Edgaras Ščiglinskas. Buvo aptarta, kaip technologijas integruoti į gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos mokymą. Dieną užbaigė klausimų ir atsakymų sesija.
5 diena – gegužės 9 d.: apmąstymai ir žvilgsnis į ateitį
Paskutinę dieną vyko dirbtuvės „Kompiuteriai kaip mąstymo įrankiai“ (angl. Computers as Mindtools), kuriose buvo aptarta, kaip skaitmeniniai įrankiai gali skatinti kritinį mąstymą ir kūrybiškumą. Vėliau sekė interaktyvi sesija, kurioje Tuniso atstovai dalijosi savo patirtimi žaidybinimo ir skaitmeninio mokymo srityje. Po to vyko diskusijos apie tolimesnes „EduGame“ projekto kryptis ir sertifikatų dalyviams išdavimo ceremonija.
Ši stažuotė ženkliai prisidėjo prie tarptautinio bendradarbiavimo, žaidybinimo ir inovatyvių edukacinių technologijų srityje taikymo, suteikdama dalyviams praktinių įgūdžių ir priemonių, skirtų mokytojų rengimo tobulinimui.
Finansuojama Europos Komisijos pagal „Erasmus+“ programą (projekto Nr. 101128757).
Daugiau informacijos: www.edugame-project.eu