VDU Informatikos fakultete organizuoti Erasmus+ BIP kursai 

Vytauto Didžiojo universiteto Informatikos fakultete įgyvendinta mišri intensyvi programa (BIP) „Data Analytics and Visualization“. Programos tikslas – ne tik lavinti studentų įgūdžius, reikalingus atliekant duomenų rinkimą, tvarkymą, analizavimą, vizualizavimą, bet ir ugdyti kritinį mąstymą bei skatinti tapti atviresniais.

Programą sudarė 2 dalys: virtualus komponentas ir fizinio mobilumo dalis. Virtualaus komponento metu studentai išklausė įvadinę paskaitą, Moodle aplinkoje susipažino su lekt. Janinos Kaminskienės parengta statistinės analizės pagrindų medžiaga ir atliko testą.

Fizinio mobilumo dalis vyko balandžio 7–11 dienomis. Pirmąją kursų dieną į fakultetą atvykę studentai pristatė savo universitetus. Po to visi apsilankė įmonėje UAB „Elinta“ („Data in Real Life“). Ekskursijos metu, kurią vedė įmonės generalinis direktorius, technologijos mokslų daktaras Vytautas Jokužis, studentai buvo supažindinti ne tik su įmonės veikla, pačios įmonės kūrimo istorija, bet ir paskatinti tapti ryžtingais ir pasirinkti savo mėgstamą kelią. Vėliau, sugrįžę į universitetą, studentai buvo suskirstyti grupėmis ir susipažinimo žaidimo metu sukūrė savo grupių vizualizacijas. Grupių veiklas koordinavo Olga Panova (Estijos gyvybės mokslų universitetas). Reikia pastebėti, kad atvykusių studentų susipažinimas su universitetu prasidėjo universiteto STEAM centre, kurio veiklos idėja glaudžiai susijusi su įgyvendintos programos tikslais – ugdyti kritinį mąstymą ir būti atviriems naujoms idėjoms, mokytis ne tik technologinių dalykų, bet ir domėtis menu, istorija, gamta.

 

Išvyka į Miškų institutą Girionyse ir Dubravos rezervatinę apyrubę

Antradienio užsiėmimai buvo skirti supažindinti studentus su miškų aplinkos stebėsenos, duomenų rinkimo ir analizės principais („Data in Real Life”). Paskaitas tema „Forest Sustainability Data Collection Methods and Visualization“ skaitė projekto Forest 4.0 tyrėjai Jorge L. Zapico (Linėjaus universitetas, Švedija), Gabrielė Kasputytė (Vytauto Didžiojo universitetas). Popietę buvo organizuota išvyka į Miškų institutą Girionyse ir Dubravos rezervatinę apyrubę. Instituto mokslinius tyrimus pristatė ir ekskursiją vedė direktoriaus pavaduotojas Miškų instituto veiklai, mokslų daktaras Marius Aleinikovas.

Trečiadienio rytą paskaitas tema „Introduction to data processing, data processing techniques“ skaitė Latvijos gyvybės mokslų ir technologijų universiteto dėstytojos dr. Svetlana Atslega ir dr. Natalija Sergejeva. Antroji dienos dalis buvo skirta susipažinimui su M. K. Čiurlionio kūriniais („Visualization and Art“). Studentai ir vizituojantys dėstytojai stebėjo virtualios realybės kelionę „Pasaulių sutvėrimas“, klausė įtraukiančio pasakojimo apie menininko kūrybą. Aplankę muziejų, studentų grupės gavo skirtingas Kauno lankytinų vietų tyrinėjimo užduotis. Kiekviena grupė turėjo aplankyti penkis skirtingus objektus, prie jų nusifotografuoti, plačiau apie juos pasidomėti, pasirengti juos pristatyti galutinėje ataskaitoje.

Ketvirtadienio tematika buvo skirta modeliavimo principams („Data in Science“). Dėstytoja Elena Saifiulina (TTK University of Applied Sciences, Estija) supažindino su modeliavimo galimybėmis Excel pagalba „Modeling Experimental Data in Excel“. Vėliau įvairius analizės ir modeliavimo įrankius studentai galėjo išbandyti muziejuje „Mokslo sala“.

Studentai lankėsi „Mokslo saloje“

Penktadienį studentai pateikė apibendrintus rezultatus, pristatydami parengtas skaidres apie savo veiklas, pasidalino įspūdžiais, pateikė pasiūlymų, ką būtų galima padaryti kitaip.

Kursuose dalyvavo studentai iš Latvijos (Latvia University of Life Sciences and technologies, University of Latvia), Estijos (Estonian University of Life Sciences, TTK University of Applied Sciences), Švedijos (Linnaeus University), Mauricijaus (University of Mauritius).

Prie studentų veiklų organizavimo prisidėjo Forest 4.0 tyrėja Silvija Ribokė-Misailovė, programą koordinavo Informatikos fakulteto Taikomosios informatikos katedros doc. dr. Daiva Rimkuvienė.


 

 

 

Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Europos švietimo ir kultūros vykdomosios įstaigos (EACEA) požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei EACEA negali būti laikoma už juos atsakinga.